lunes, 1 de octubre de 2012

TURMENTI (Atormentar, torturar)

1. Suferigi iun per kruelaj korpaj suferoj: /Hacer sufrir a alguien mediante crueles sufrimientos corporales:
  • Tiu knabaĉo turmentis la katon. /Ese muchachote atormentó al gato.
  • Eĉ muŝo sentas, kiam vi ĝin turmentas. /Hasta una mosca siente cuando la torturas.
  • Ŝi ne eltenis la turmentojn de sia edzo. /Ella no aguantó las torturas de su marido.
  • Mi ne povis rigardi, kiel vi turmentiĝas. /Yo no podía ver como te atormentas.
  • Ili elturmentis tutan mian monon. /Ellos me sacaron todo mi dinero.
2. Suferigi iun per moralaj suferoj: /Hacer sufrir a alguien por medio de sufrimientos morales.
  • Min turmentis la timo, ke io malbona okazis al ŝi. /Me atormenta el temor de que algo malo le ocurrió a ella.
  • Kiun malĝojo ne turmentis, tiu ĝojon ne sentas. /A quien la infelicidad atormentó, alegría no siente.
  • La sonĝo estis longa kaj turmenta. /El sueño era largo y torturador.
  • Malbonaj pensoj turmentadas min. /Malos pensamientos me atormentan.

No hay comentarios.: