lunes, 11 de octubre de 2010

MEZO (medio)

1. Punkto, loko egaldistanca de du ekstremoj, de du limoj:/ Un punto o lugar equidistante de dos extremos, de dos líneas:
  • Mi loĝas en la mezo de la urbo. / Vivo en el medio de la ciudad
  • Ŝi ĵus finis mezan lernejon. / Ella recién terminó la secundaria.
2. Punkto, momento egaldistanca de la komenco kaj de la fino: / Punto o momento equidistante del principio y del fin:
  • Estis la mezo de vojaĝo kiam mi rememoris, ke mi forgesis preni mian kuracilon. / Estaba a la mitad del viaje cuando me recordé que me olvidé tomar mi remedio.
  • Mi vekiĝis meze de la nokto./ Me desperté en medio de la noche.
  • Ni interkonsentis renkontiĝi tagmeze (je la dekdua horo)./ Nos pusimos de acuerdo para encontrarnos al medio día.
3. Tio, kio estas egale malproksima de du kontraŭaj ekstremaj gradoj:/ Aquello, que está igualmente lejano de dos grados extremos
  • Vero kaj virto kuŝas en mezo./ La verdad y la virtud yacen en la mitad
  • Inter faro kaj rakonto staras meze granda monto. / Entre el hecho y el cuento se eleva al medio un gran monte.

No hay comentarios.: