domingo, 9 de septiembre de 2012

ŜULDI (Adeudar, deber)

1. Devi laŭleĝe pagi iun sumon: /Deber pagar legalmente una suma:
  • Li ŝuldas al mi cent eŭrojn! / ¡Él me debe cien euros!
  • Riĉa estas tiu, kiu ŝuldas al neniu. /Rico es quien no debe a nadie.
  • Ŝuldon tempo ne kuracas. /El tiempo no cura una deuda.
  • Pago de ŝuldanto estas bona en ĉiu kvanto. /El pago de un deudor es bueno en toda cantidad.
  • Mi ŝuldiĝis al la repago en unu monato. /Me comprometí al pago en un mes.
  • Mi malŝuldigas (senŝuldigas) al vi tiun ŝuldon. /Te estoy liberando de esa deuda.
2. Havi moralan devon esti danka al iu pro ia servo; danki: /Tener el deber moral de estar agradecido de alguien por algún servicio; agradecer:
  • Mi ŝuldas al vi grandan dankon! / ¡Te debo muchísimas gracias!
  • Mi restas al vi ŝulda servon. /Te quedo debiendo un servicio.
  • Ŝia helpo ŝuldigis min por ĉiam. /Su ayuda me hizo su deudor para siempre.
3. Devi fari ion pro morala devo: /Tener que hacer algo por deber moral:
  • Ni ŝuldas al niaj membroj klarigon pri nia sinteno. /Le debemos una aclaración a nuestros miembros por nuestra actitud.
  • Mia ŝuldo (devo) estas obei al li. /Mi deber es obedecerle a él.

No hay comentarios.: