domingo, 21 de abril de 2013

ĈERPI (Extraer, sacar)



1. Elpreni likvon per la mano aŭ ilo: /Sacar un líquido con la mano o un instrumento:
·   Mi iras ĉerpi akvon el la puto. /Voy a sacar agua del pozo.
·   El malplena telero vane ĉerpas kulero. /De un plato vacío en vano extrae la cuchara.
·   Alportu al mi ĉerpeton da akvo, mi petas. /Tráeme un poco de agua, por favor.
2. Elpreni ion por sia uzo: /Tomar algo para su uso:
·   Mi ĉerpis la utilon el ĉi tiu kurso. /Extraje la utilidad  de este curso.
·   Ni elĉerpis la temojn de parolado. /Agotamos los temas de la conversación.
·   Ĉu via tuta mono jam elĉerpiĝis?! / ¿Ya todo tu dinero se agotó?
·   Al mi ŝajnas, ke energio de infanoj estas neelĉerpebla - ili povas tre longe kuradi kaj ne laciĝi. / Me parece que la energía de los niños es inagotable - pueden correr mucho tiempo sin cansarse.

No hay comentarios.: