sábado, 21 de enero de 2012

JUSTA (Justo, equitativo)

1. Respektanta egale kaj senpartie la rajtojn de la aliaj homoj, kaj haviganta al ĉiu lian apartenaĵon: /Que respeta los derechos de otras personas, con igualdad y sin tomar partido, y suministra a cada uno su pertenencia:
  • Miaj gepatroj estas severaj, sed justaj. /Mis padres son severos, pero justos.
  • Pardonemeco superas justecon. /La cualidad de saber perdonar supera a la de ser justo.
  • Pardonu, mi certe ne volis fari maljustaĵon al vi. / Perdona, de verdad no quería ser injusto contigo.
2. Konforma al la interna juĝo de la konscienco: /Conforme al juicio interno de la consciencia:
  • Li ricevis justan punon por siaj krimoj. /Él recibió una pena justa por sus crímenes.
  • Ni devas juĝi juste. /Debemos juzgar con justicia.
  • La devo de juĝisto estas diri la juston. /El deber de un juez es decir lo justo.
  • Mi pensas, ke la puno estas maljusta. /Pienso que la pena es injusta.
3. Bazita sur la realo: /Basado en la realidad:
  • Mi ne opinias tion justa. /No opino que eso sea justo.
4. Virta: /Virtuoso:
  • Ŝi estas justa homo. /Ella es una persona justa.
  • Mi ne kredas, ke ĉiuj vi estas justuloj kaj neniu el vi estas pekulo. /No creo que todos ustedes sean justos y ninguno de ustedes sea un pecador.

No hay comentarios.: