domingo, 25 de diciembre de 2011

EKSCITI (Excitar)

1. Igi tre intensa la funkcion de iu korpa organo aŭ ian korpan senton: /Hacer muy intensa la función de algún órgano corporal o algún sentido corporal:
  • Tiu odoro ekscitas la apetiton. / Ese olor excita el apetito.
  • La ekscito kaŭzas iriton en la organo. /La excitación causa irritación en el órgano.
  • Mi devas fari ekscitajn ekzercojn por mia koro. /Debo hacer ejercicios excitantes para mi corazón.
  • La kuracisto malpermesis al vi uzi ekscitaĵojn! /¡El médico te prohibió usar excitantes!
2. Igi eksterkutime forta ian movon de la animo: /Hacer desacostumbradamente fuerte algún movimiento del ánimo:
  • Li tre ofte rigardas al aliaj knabinoj kaj tio ekscitas mian envion. /A menudo él observa a otras muchachas y eso excita mi envidia.
  • Vi ekscitiĝas ĉe la plej malgranda bagatelo! /¡Te excitas ante la más pequeña bagatela!
  • Mia karaktero ne estas ekscitebla. /Mi carácter no es excitable.
  • Granda eksciteco skuis la tutan urbon. /Una gran excitación sacude a toda la ciudad.
3. Igi pli intensa la aktivecon de io: /Hacer más intensa la actividad de algo:
  • Ni ne povis eksciti la fajron, ĉar pluvis. /No pude avivar el fuego, porque llovió.
  • Blovekscitado ruĝigis mian vizaĝon. /La excitación del viento enrojeció mi rostro.

No hay comentarios.: