sábado, 18 de agosto de 2012

VEKI (Despertar)


1. Ĉxesigi ies dormon: /Terminar el sueño de alguien:
·   Mi tiom dolĉe dormis kaj vi vekis min! / ¡Yo dormía tan dulcemente y tú me despertaste!
·   La bebo ne povis ekdormi pro vekaj sonoj. /El bebé no podía quedarse dormido por los fuertes ruidos.
·   Ŝi ne ŝatas esti vekita - ŝi ĉiam vekiĝas mem. /A ella no le gusta que la despierten – siempre despierta por sí misma.
·   Vekhorloĝo interrompis mian dormon. /El reloj despertador interrumpió mi sueño.
2. Ĉesigi la kvieton de io; vigligi, stimuli: /Detener la quietud de algo; animar, estimular:
·   Ne veku malfeliĉon, kiam gi dormas. /No despiertes a la infelicidad cuando duerme.
·   Malfeliĉo kaj peko leviĝas sen veko. /La infelicidad y el pecado se levantan sin despertar.
·   Kiam mi ekvidis la maron, vekiĝis rememoroj pri la pasinta somero. /Cuando vi el mar, se despertaron recuerdos del verano pasado.
3. Naski, estigi: /Nacer, originar:
·   Tiu demando vekis multe da disputoj. /Esa pregunta despertó muchas disputas.
·   Esperanta movado en nia lando ĝis nun ne vekiĝis. /El movimiento esperantista en nuestro país hasta ahora no se ha despertado.

No hay comentarios.: