viernes, 2 de marzo de 2012

ATESTI (Atestiguar)

1. Certigi, garantii fakton vera el sia propra sperto: /Certificar, garantizar un hecho verdadero, de su propia experiencia:

· Li povas atesti la subskribon de la kontrakto. /Él puede atestiguar la suscripción del contrato.

2. Antaŭ tribunalo konfirmi aŭ malkonfirmi aserton aŭ fakton kiel vidinto aŭ aŭdinto: /Ante un tribunal confirmar o negar una aseveración o un hecho como visto o escuchado.

· Mi atestas, ke la akuzito estis en tiu loko. /Yo atestiguo que el acusado estaba en ese lugar.

· Ni pruvos vian krimon per atestaĵoj. /Probaremos su crimen por medio de testigos.

· Ne estas eĉ unu atestanto, kiu povus konfirmi, ke mi tion faris. /No hay siquiera un testigo que pueda confirmar que yo hice eso.

3. Esti la signo, la pruvo de io: /Ser el signo, la prueba de algo:

· Ŝia hezito atestas, ke ŝi mensogas. /Su vacilación atestigua que ella miente.

· Griza barbo saĝon ne atestas. /Una barba gris no atestigua sabiduría.

· Unua atesto estas la vesto. /El primer testimonio es el vestido.

· Mi havas atestilon de trapaso de la universitato. /Tengo algo que atestigua el paso por la universidad.

· Sendemanda ekprotesto estas ofte kulpatesto. /El comienzo de una protesta sin acusación a menudo es un testigo de culpa.

· Mi bezonas pagateston por pruvi, ke mi aĉetis la aŭton. /Necesito un testigo pagado para probar que compré el auto.

No hay comentarios.: