jueves, 5 de abril de 2012

RABI (Robar con violencia, pillar)

1. Per forto aŭ minaco forpreni ies posedaĵon: / Arrebatar, por fuerza o amenaza, las posesiones de alguien:
  • Iu rabis monon de mi! / Alguien me robó el dinero.
  • Morto rabis al mi la infanojn. / La muerte me robó los niños.
  • Kiu rabi eliras, ofte nuda revenas. /Quien sale a robar, a menudo regresa desnudo.
  • Ili vivas el rabado. / Ellos viven del robo.
  • Kiel vi povas fanfaroni pri viaj rabitaĵoj?! / ¡Cómo puedes jactarte de tus robos!.
  • Nia lando estas malriĉa, pro tio multaj homoj estas rabemaj ĉi tie. / Nuestro país es pobre, por eso hay mucha gente que roba aquí.
  • Malriĉulo rabiston ne timas. / Los pobres no temen a los ladrones.
  • Vi forrabis mian edzinon! / ¡Me robaste mi esposa!
  • Kelkaj aĉuloj prirabis la vojaĝanton. / Algunos canallas despojaron al viajero.
2. Fari, ke iu perdu ion karan: / Hacer que alguien pierda algo querido:
  • Malĝojo rabas al ŝi la feliĉon. / La tristeza le roba la felicidad.

No hay comentarios.: