lunes, 12 de marzo de 2012

DELIKATA (Delicado)

1. Plaĉa per sia alta kvalito kaj nevulgareco: /Placentero por su alta calidad y ausencia de vulgaridad:
  • Al mi plaĉas via delikata parfumo. /Me complace tu delicado perfume.
  • Tiu ĉi manĝaĵo estas delikataĵo en nia lando. /Esta comida es una delicadeza en nuestro país.

2. Pro sia kvalito, facile difektebla aŭ rompebla: /Por su calidad, se puede malograr o romper fácilmente:

  • Tio estas delikata vazo. /Esa es una vasija delicada.
  • Delikateco de la ŝtofo malebligas lavi ĝin per lavmaŝino. /La delicadeza de la tela impide lavarla en una lavadora automática.
3. Neforte kaj neakre impresanta la sensojn aŭ la spiriton: /Que no impresiona los sentidos o el espíritu de manera fuerte ni acre:
  • Aŭdiĝis blovado de delikata venteto. /Se escuchaba el silbido de un delicado vientecito.
  • La viro delikate premis mian manon. /El hombre presionó mi mano delicadamente.
  • Li maldelikate tiris min antaŭen. /Él me tiró hacia adelante con brusquedad.
4. Subtila: /Sutil:
  • Miaj piedoj ĝuas delikatan sablon. /Mis pies disfrutan la delicada arena
5. Facile konfuziva: /Fácilmente confundible:
  • Mi ne povis diskuti kun ŝi pri tiel delikata afero. /No puede discutir con ella tan delicado asunto.
6. Facile impresebla, sentema, akresenta: /Fácilmente impresionable, sensible, sensitivo:
  • Liaj delikataj oreloj ekaŭdis mallaŭtan, sed tre belan muzikon. /Sus delicadas orejas empezaron a escuchar una suave, pero muy bella música.
7. Taktoplena, diskreta, netroiganta, ne ofendema: /Lleno de tacto, discreto, no exagerado, no ofensivo:
  • Ili montris al ni siajn delikatajn morojn. /Ellos nos mostraron sus delicadas costumbres.
  • Ne plu rakontu tiajn maldelikatajn ŝercojn! /¡No cuentes más de esas indelicadas bromas!
  • Mi ne plenumis lian sendelikatan postulon. /No cumplí su desconsiderada exigencia.

No hay comentarios.: